Raport privind acordarea serviciilor de asistenta socială
in perioada 01 ianuarie -31 decembrie 2022 de către Primaria Mioveni – Directia de Asistenta Socială, in cadrul ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate”
Primaria Mioveni –Directia de Asistenta Sociala – furnizor de servicii sociale, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr. 004489, situat in Mioveni –Arges, B-dul Dacia, nr.1, furnizeaza servicii sociale in cadrul serviciului social ,,Centrul pt sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate”, care isi are sediul in Mioveni –Arges, B-dul Dacia, nr. 5A (vis-à-vis de Spitalul ,,Sf. Spiridon”, Mioveni).
In cadrul ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate”, in perioada 01 ianuarie -31 decembrie 2022 s-a inregistrat un numar mediu lunar de 12 beneficiari, in luna decembrie 2022 fiind inregistrati 12 beneficiari: Cosereata Gheorghe, Fulgeanu Ion, Alexandru Nicolae, Miu Maria, Miu Petre, Tudor Franghita, Fulgeanu Veronica, Ghita Virginia, Ioan Filoftia, Iordache Elena, Nicu Rada, Tanasoiu Alexandru, cu varste cuprinse intre 65 si 95 de ani, 7 femei si 5 barbati, incadrati in grade de dependenta conform H.G. nr. 886/2000, astfel: 3 beneficiari – gradul II –C si 9 beneficiari –gradul III –A.
In luna ianuarie 2022 erau inregistrati 8 beneficiari, insa in luna februarie au mai fost luati in evidenta inca 3 beneficiari – Fulgeanu Ion si sotii Miu Maria si Miu Petre. In luna martie a mai fost inregistrat inca un beneficiar – Nicu Rada, iar in luna aprilie a revenit in cadrul Centrului beneficiarul – Alexandru Nicolae, care a optat sa petreaca perioada rece intr-un centru rezidential destinat varstnicilor. In luna august 2022 a iesit din programul Centrului beneficiarul Tujan Adrian. In luna decembrie, la finalui lunii, beneficiarul Alexandru Nicolae a plecat la o nepoata in localitatea Gaesti, in luna ianuarie 2023 au ramas 11 beneficiari, astfel ca in prezent sunt inscrisi 11 beneficiari in ,,Centrul pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” carora li se acorda servicii socio- medicale de natura sociala conform OG. nr. 68/2003, art.3^5, alin. 2, lit. a) si lit. b).
Conform HCL Mioveni nr. 164/27.09 2018 si Referatului nr. 25536/25.09.2020, in temeiul Hotararii nr. 423 din 27 mai 2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru servicii sociale, conform Anexei 4 – STANDARDELE DE COST/AN pentru serviciile sociale destinate ingrijirii la domiciliu a persoanelor varstnice si in conformitate cu Ordonanța de urgență nr. 125 din 15 decembrie 2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate,începând cu data de 1 ianuarie 2022, nivelul indemnizației sociale pentru pensionari a fost stabilit la 1.000 lei – cuantum pana la care beneficiarilor ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” li s-au acordat servicii gratuite.
In consecinta au fost actualizate cuantumurile contributiilor incasate lunar de la beneficiarii ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” aplicandu-se incepand cu data de 01.01.2022.
Asadar, in lunile ianuarie si februarie 2022 au existat 3 beneficiari carora li s-au acordat servicii cu plata, insumand 390 lei/luna, in luna martie 2022 au fost 4 beneficiari carora li s-au acordat servicii cu plata, insumand 455 lei, pe parcursul lunii aprilie 2022 au fost 5 beneficiari carora li s-au furnizat servicii contra cost insumand 585 lei, in decursul lunilor mai -decembrie 2022 au existat 6 beneficiari carora li s-au prestat servicii cu plata insumand 650 lei/luna.
Contributia pe anul 2022 a fost 7020 lei, iar contributia medie lunara in anul 2022 a fost 585 lei.
In anul 2022 pentru derularea activitatii in cadrul serviciului social ,,Centrul pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate”, au fost efectuate cheltuieli finantate integral de la bugetul local de la capitolul 68.02.04 – ,,asistenta acordata persoanelor in varsta”, dupa cum urmeaza:
– Cheltuieli de personal = 263.934 lei
– Bunuri si servicii = 14.002 lei
din care:
– incalzit, iluminat = 2.278 lei
– carburanti = 11.724 lei
Total cheltuieli = 277.936 lei
De beneficiari s-a ocupat un numar de 2 ingrijitori. De asemenea, in cadrul serviciului au mai activat doi referenti, un sofer si un asistent social.
Ingrijitorii s-au ocupat de activitatile propriu-zise, de oferirea serviciilor de ingrijire si asistenta la domiciliul fiecarui beneficiar.
Au fost oferite servicii socio-medicale de natura sociala, servicii de baza si servicii de suport, conform art. 3^5, alin. 2 din Ordonanta nr. 68/2003 privind serviciile sociale, actualizata, constand in : ajutor pentru efectuarea igienei corporale – unii beneficiari au fost ajutati de catre ingrijitori sa-si efectueze igiena personala la domiciliu; imbracare/dezbracare; deplasare in interiorul/exteriorul locuintei (unii beneficiari au fost sprijiniti de catre ingrijitori pentru a se putea deplasa in exteriorul locuintei); comunicare; efectuare activitati menaj; ajutor pentru prepararea hranei/gatit; efectuarea cumparaturilor si plata facturilor curente; insotire/deplasare la diverse institutii, la medic de familie/specialist (au existat beneficiari care au avut nevoie de insotire la diversi medici specialisti, la cabinete de specialitate precum: cardiologie, endocrinologie, etc.); procurarea retetelor si medicamentelor lunar; supravegherea starii de sanatate (testarea glicemiei, masurarea TA, etc.); activitati de administrare si gestionare; companie; schimbatul, spalatul si calcatul lenjeriei, etc.
In vederea imbunatatirii sau mentinerii starii de sanatate s-a colaborat cu medicii de familie ai fiecarui beneficiar, acestia oferind beneficiarilor consultatii periodice si eliberand lunar retete pentru procurarea medicatiei specifice afectiunilor fiecarei persoane varstnice. De asemenea, s-a colaborat cu medicii pentru eliberarea biletelor de trimitere la medici specialisti, pentru eliberarea biletelor pentru internare in spital si pentru realizarea evaluarii si reevaluarii periodice a beneficiarilor. Medicatia recomandata lunar de medic fiecarui beneficiar si modul de administrare au fost consemnate in Fisa de monitorizare a serviciilor.
Pe parcursul anului 2022, un beneficiar a fost internat la Spitalul ,,Sf. Spiridon” din Mioveni pe sectia Medicina Interna in vederea investigarii si tratarii afectiunilor asociate, specifice varstei.
Angajatii din cadrul ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” au colaborat cu diverse institutii, cu diversi specialisti pentru a veni in ajutorul persoanelor deservite, in scopul rezolvarii problemelor acestora.
Beneficiarii au fost vizitati periodic de catre asistentul social, iar in urma vizitelor au fost intocmite Rapoarte de vizita la domiciliu pentru fiecare beneficiar, consemnandu-se situatia beneficiarului la momentul respectiv.
Pe parcursul derularii serviciilor, activitatile au fost monitorizate de asistentul social si coordonate de directorul executiv al Fundatiei ,,Consortiul pentru Dezvoltare Locala” Mioveni, Fundatia fiind furnizor privat de servicii sociale, acreditat, care in baza unui Contract de parteneriat incheiat la data de 08.02.2010 pentru o perioada nedeterminata cu Primaria Mioveni, manageriaza serviciul social ,,Centrul pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate”.
Rezultatele obtinute in urma acordarii serviciilor au fost bune, fapt confirmat de Rapoartele de evaluare privind gradul de satisfactie a beneficiarilor, intocmite trimestrial in urma sondarii opiniei beneficiarilor, conform carora rezulta ca persoanele asistate sunt multumite de serviciile oferite in cadrul ,,Centrului pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” si doresc sa beneficieze in continuare de aceste servicii.
Trimestrial s-au tinut sesiuni de informare a beneficiarilor privind drepturile si obligatiile pe care le au in relatia cu institutia, dar si sesiuni de informare a ingrijitorilor privind Regulamentul de organizare si functionare al Centrului, privind aspecte prevazute in Codul etic si Codul drepturilor beneficiarului si aplicarea si respectarea procedurilor prevazute in Manualul de proceduri, informarile fiind consemnate in Registrul de evidenta privind informarea beneficiarilor, respectiv Registrul de evidenta privind instruirea personalului.
In ceea ce priveste serviciul social ,,Centrul pentru sprijin la domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate” nu au fost incheiate noi parteneriate cu alte institutii in perioada 01 ianuarie – 31 decembrie 2022.