Centrul pentru Sprijin la Domiciliu pentru Persoanele Vârstnice Aflate în Dificultate

Obiectul de activitate al Centrului pentru Sprijin la Domiciliu pentru persoanele aflate in dificultate constă în prestarea de servicii de îngrijire și asistență, gratuite sau contra cost, la domiciliul persoanelor vârstnice, pentru menținerea unei vieți active. Astfel, se urmărește ca aceștia să își continue viața la propriul domiciliu în condiții de siguranță și demnitate, prevenind astfel marginalizarea și excluderea socială.

Beneficiarii serviciilor de îngrijire la domiciliu sunt persoanele vârstnice care au împlinit vârsta legală de pensionare și se află în una din următoarele situații:

  • Nu au familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare.
  • Nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare.
  • Nu se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată.
  • Se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio-medicale datorită bolii, stării fizice sau psihice.

Serviciile oferite grupului de beneficiari includ:

  • Servicii de bază: ajutor pentru efectuarea igienei personale, îmbrăcare/dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire și hidratare, transfer și mobilizare, deplasare în interior, comunicare, etc.
  • Servicii de suport: ajutor pentru prepararea hranei, efectuarea de cumpărături, activități de menaj, însoțire în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior/la diverse instituții, companie, consiliere, etc.
  • Servicii de reabilitare și adaptare a ambientului: mici amenajări, reparații și altele asemenea.

Serviciile se prestează gratuit persoanelor fără venituri sau cu venituri lunare sub 1281 RON/persoană sau contra cost persoanelor cu venituri lunare ce depășesc 1281 RON/persoană, în funcție de venituri și serviciile oferite.

Programul acordării serviciilor este stabilit de fiecare îngrijitor de comun acord cu beneficiarii pe care îi deserveste, astfel încât să poată oferi servicii fiecărui beneficiar cel puțin 2-3 ore la 2 zile.